Joulukonsertti 2013

OOPPERAYHDISTYKSEN LAULAJAT JOULULAULUJEN JA v. 2014 KANTAESITETTÄVÄN JOULUKANTAATIN TUNNELMISSA KIRKKONUMMEN KIRKOSSA TIISTAINA, 17.12.2013 klo 18:00

Kun varpunen on jyvänsä löytänyt ja lumi peittänyt pohjoiset maat, kaitsevat kuumien aavikoiden paimenet vielä lammaslaumojaan.

Taivaalle syttyy tähti, joka on kirkkaampi muita.

Tietäjien mukaan tämä on merkki: Messias on syntynyt.

Betlehemin tähti valaisee aavikon ja enkelten hiljainen laulu kaikuu yössä.

Paimenet ovat huolissaan: mikä valtava valo on syttynyt taivaalle? Ihmiset kylissä ja kaupunkien kujilla ovat peloissaan.

Ylhäältä kuuluu: älkää pelätkö.

Seimessä makaa pieni vastasyntynyt. Aasit ja härät ynisevät lapsen uneen.

Maria tuutii pienoistaan ja ruusut tuoksuvat.

Tietäjät kiirehtivät tähti oppaanaan. Kultaa, pyhää savua ja mirhamia.

Herodes valvoo.

joulu13.700.jpg

Joulukonsertti, ON LAPSI SYNTYNYT MAAILMAAN - ETT BARN ÄR FÖTT, piti sisällään joulun kauneimmat muistot ja laulut.

Konsertin säveltäjänimiä olivat mm. Otto Kotilainen, Martti Hela, Selim Palmgren, Max Reger, Heino Kaski, Alice Tegnér, William Comez, Howard Blake, That Jones, Andrew Lloyd Webber, J.S. Bach, Adolphe Adam ja ANNUKKA AHOLA. Konsertin pianistina on Mika Lilius.