Kirkkonummen oopperayhdistys

Kirkkonummen oopperayhdistys ry on paikkakunnan laulutaiteen osaajien innostunut yhteisö, joka perustettiin syksyllä 2000. Yhdistyksen tarkoituksena on ylläpitää ja kehittää ooppera- ja laulumusiikin harrastusta Kirkkonummella järjestämällä oopperoita, konsertteja ja muita musiikkitilaisuuksia sekä hankkia yhdistyksen käyttöön sopivaa ohjelmistoa, järjestää kursseja ja harjoitusleirejä.

Oopperayhdistys esittää näyttämöteoksia ja järjestää 2-3 konserttia vuosittain.

Oopperayhdistys on tuottanut ja kantaesittänyt yhdistyksen taiteellisen johtajan, oopperalaulaja ja säveltäjä Annukka Aholan neljä oopperaa: Porkkala-ooppera (libretto Arto Nieminen) v. 2006, Maailman valo (libretto Laura Krohn Voipio) v. 2010 ja Joulun tähti (libretto Annukka Ahola) v. 2014. Lokakuussa 2021 yhdistys kantaesitti Annukka Aholan säveltämän fantasiaoopperan Kuinka-Kum-Maa on kaikkialla. Libreton oopperaan on tehnyt Laura Krohn Voipio Marjatta Kurenniemen kirjan pohjalta.

Kirkkonummen oopperayhdistys on tehnyt yhteistyötä Kirkkonummen kamariorkesterin, Kirkkonummen kamarikuoron, Kyrkslätts Manskörin ja Nuorisokuoro Merituulen sekä Kirkkoharjun koulun musiikkiluokan kanssa.

Kuntamme alueella asuva joukkomme toivottaa tervetulleiksi mukaan toimintaan kaikki asiasta kiinnostuneet kuntalaiset ammattiin, ikään ja sukupuoleen katsomatta.

Kirkkonummen oopperayhdistyksen hallitus

Puheenjohtaja Reija Lampi-Parvela, taiteellinen johtaja Annukka Ahola, sihteeri Satu Mäki-Hakola, taloudenhoitaja Pian Ehrnstén sekä Margit Tuokko, Eino Uikkanen, Elsa Tarjanne ja Mea Tikkanen.

Puheenjohtaja Reija Lampi-Parvela, reija.lampiparvela(at)gmail.com
Sihteeri Satu Mäki-Hakola, satu.makihakola(at)gmail.com