Historiaa

Kirkkonummen oopperayhdistys ry perustettiin syksyllä 2000. Kirkkonummella jo pitkään jatkunut vireä laulu- ja näyttämötoiminta sai uuden toimintakanavan, jonka puitteissa voidaan omalla paikkakunnalla koota yhteen osaaminen ja halu tehdä näyttämöteoksia, järjestää konsertteja ja muita tapahtumia sekä tehdä yhteistyötä kirkkonummelaisten orkestereiden ja kuorojen kanssa.

Oopperayhdistyksen ensimmäiseen hallitukseen kuuluivat: Pasi Saarelma puheenjohtajana, Annukka Ahola varapuheenjohtajana, Marja-Liisa Ortia sihteerinä sekä muina hallituksen jäseninä Pian Ehrnsten, Kerstin Munck, Johanna Tuomi, Jyrki Torppa ja Ari Tuunainen.

historia.jpg

Kuvassa hallitus 26.2.2001 Edessä vasemmalla Marja-Liisa Ortia (siht.), oikealla Annukka Ahola (varapj) Takana seisomassa vasemmalta Pasi Saarelma (pj), Pian Ehrsten, Ari Tuunainen ja Johanna Tuomi. Kuvasta puuttuvat Kerstin Munck  ja Jyrki Torppa.

Kuvia yhdistyksen alkuvuosilta