Lintulauluja

Kirkkonummen Oopperayhdistys piti Kirkkonummi-päivien yhteydessä 29.8. 2008 konsertin Kirkkonummen Palvelukeskuksessa.
Konsertin ohjelmisto ulottui oopperasta ja musikaalista suomalaisille rakkaisiin ”lauantain toivottujen” kaltaisiin lauluaarteisiin. Säveltäjänimiä olivat mm. Annukka Ahola, Léo Delibes, August Engelberg, Edvard Grieg, Yrjö Kilpinen, Erkki Melartin, isä ja poika eli Oskar ja Aarre Merikanto, W.A. Mozart, Heikki Sarmanto ja Jean Sibelius.

Monipuolisten maisemien ja vaihtuvien tunnelmien keskeltä erottuivat joutsen, kottarainen, sinisorsa ja voimissaan pullisteleva symbolinen myrskylintu. Muita tuttuja siivekkäitä olivat mm. kevätlinnut, metsäkyyhkyset ja varikset. Taikahuilu-oopperan linnustaja Papagenokin oli paikalla.

Esiintyjinä oli Kirkkonummen Oopperayhdistyksen laulajat. Pianistina oli Liisa Pimiä. Kauniita esityksiä kuuntelemaan oli kokoontunut n. 90 henkeä.

Kirkkonummen Oopperayhdistyksen solistit Lintulauluja tunnelmissa.